esmaspäev, 1. veebruar 2016

Kuidas hummust mitte teha







Kirsti kirjutas üks kord, et ma võiks siia üles panna ühe hummuse retsepti. Ma olen hummust korduvalt teinud, kuid alati purgihernestest. See kord tahtsin kikerherneid ise leotada. Natuke lollikas nagu ma olen, ei tulnud ma ju selle peale, et kuivatatud kikerherneste kohta midagi lugeda. Ma olin ju kuulnud, et neid tuleks öö otsa leotada. Nii ma ka tegin. Ööga paisusid kikerherned suureks küll, aga need olid ju toored. Ma ei tea mida ma siis arvasin. Otsustasin neid natuke aega keeta.
Seni, kuni kikerherned keesid, praadisin paprika, kirsstomatid ja küüslaugu. 
 Kuna ma olin lootnud hummust hommikusöögiks teha, olid kõigil kõhud juba väga tühjad. Mõtlesin, et aitab küll ja võtsin kikerherned tulelt. Ma keetsin neid vist kuskil pool tundi. Kui ma oleks leotatud kikerherneste kohta midagi lugenud, siis ma oleks teadnud, et tegelikult oleks pidanud neid hoopis 2 tundi leotama. Ilmselgelt ei tulnud sellest hummusest päris hummust. Seda oli hullult raske teha ka, sest herned olid ilmselgelt ikka veel liiga kõvad, et need ilusti pudruks läheksid.


"Hummus" oli tegelikult siiski üllatavalt hea. Hiljem leidsin sellest blogist õpetuse, kuidas päriselt kikerherneid leotama peaks.

Selline oleks mu retsept pidanud olema, kui ma oleks tahtnud õnnestunud hummust teha:
(Ma ei hakka kikerherneste leotamist üksikasjalikult lahti seletama, sest te saate lugeda seda selle teise inimese blogist.)

Vaja läheb:
*400g kikerherneid. 
See, kas sa valid purgi omad või leotad kikerherned ise, on sinu otsustada.
*1 suur supilusikas tahinit 
*1 pakk kirsstomateid
*2 punast paprikat
*maitse järgi päikesekuivatatud tomateid
*küüslauku
*maitesained

Lõika paprikas ja tomat parajateks tükkideks. Prae neid seni, kuni paprikas muutub pehmeks. Lisa peenelt hakitud küüslauk. Prae seni, kuni küüslauk muutub natuke magusaks. Lase juurviljadel natuke jahtuda. Pane köögikombaini või blenderisse kikerherned, tahini, juurviljad, päikesekuivatatud tomatid, sool ja muud maitseained. Päikesekuivatatud tomateid tuleb panna täiesti tunde järgi, sest mõnele meeldib nende intensiivne maitse rohkem, kui teistele.
Hummust võiks blenderdada vähemalt 3 minutit, siis ta jääb pehme ja õhuline.

Me leotasime kilose paki kikerherneid ja saime sellest pärast tatra peale karrit ka teha.
Lisaks kikerherne-ja juurviljasegule läks karrisse 400g kookospiima, edamame ubasid  ja muiduki karri matiseainet. 















Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar